sunnuntai 31. maaliskuuta 2019

21. Kauden 2019 tukijat ja ennakkotunnelmat

Hivenen pidemmän hijaiselon jälkeen on tullut aika jälleen palata myös tänne palstalle uusilla ajatuksilla. Viimesellä päivityksellä hieman kutiteltiin uuden kauden tulemista ja toden totta paljon uutta on tullut tulevaan kauteen. Kaudella 2019 ajetaan siis Superbiken SM-sarja ja pyöränä edelleen tuttu ja turvallinen Aprilia RSV4 Kaartisen Motorsport -tiimissä. Aloitetaan nyt kuitenkin tärkeimmällä eli ystävien ja sponsoreiden esiin tuomisella, sillä ilman heitä ei tämä homma oikein luonnistuisi!

Tällä kaudella tukena on osa henkilökohtaisia sponsoreita sekä Kaartisen Motorsportin tukijoita. Uuden pyörän rakenteluun olen saanut paljon apua tiimikavereilta, Rautsilta ja Japilta mutta suurin hatun nosto tästä aiheesta menee ehdottomasti Juhalle. Ilman häntä ja hänen rakkauttaan tätä laija kohtaan ei meikäläisen laitetta nähtäisi kyllä viivalla. Itse kun en kuitenkaan ole se sormet koneessa töitä tekevä mekaanikon lahjakkuus vaan ehkä pikemminkin se vannetta kiillottava peruskaveri, jonka paikka on kuitenkin kaikkien kannalta parempi satulassa. Paljon kiitoksia siis kaikille tukijoille tulevan kauden mahdollistamisesta!

Omat suorat tukijat kaudella 2019:
Oxline
Hämeen Traktorihuolto
RK Eristys
Autokoulu Lehtelä
Corsenero
Cami, fysioterapeutti Camilla Marjamäki
Penexon 

Lisäksi Kaartinen Motorsportin tukijoukkona toimii:
Keljon Konehuolto
Oma panimo Espoo
Rautsin Paja
Silkolene

Uusi pyörä on aika riisuttuna ja odottaa viimeisiä osia. Kaikki palikat on jollakin tavalla matkalla, joten sikäli homma alkaa olla jollakin tavalla viimeisessä kaarteessa. Lähtösuora saavutetaan ehkä sitten kun osat ovat itsellä tai no Juhalla. Aikaa rakenteluun on huhtikuu, kun toukokuun alussa olisi hyvä suorittaa pyörän käyttötesti ja sisäänajo Ahvenistolla 5.5. Toukokuussa on sitten muutama muu ratapäivä, kunnes kausi starttaa kilpailujen osalta sitten kesäkuussa Motoparkissa.

Lisätietoa kuljettajista ja tiimistä saa Kaartinenmotorsport.fi -sivustolta

Uudet jutut kaudella 2019

Muutamat asiat olen listannut itselleni tulevaa kautta kohden, joiden uskon jollain tavoin tuovan haastetta tai olevan vain sitten muuten ihan vaan uusia. Näitä ovat:
- lähteminen joukon keskeltä
- AIM laitteiston käyttö ja hyödyntäminen
- yksi kokonaan uusi rata
- uusi luokka
- uuden pyörän toiminta
- yhteinen tiimi

Varmasti lähdöistä tulee aivan erilaisia, kun lähtöpaikka ei olekaan niin edestä kuin aiemmin. Joo, olen realisti ja en ehkä tavoittele eturiviä tai tuo on itse asiassa väärin sanottu. Tavoittelen kyllä eturiviä, mutta en välttämättä sitä ainakaan joka radalla saavuta. Niin tai näin tuo on kuitenkin sellainen asia mitä olen päässäni miettinyt.

Pyörääni asennetaan ensi kaudeksi AIMin laitteisto mittaamaan eri asioita. Itse en alkuun ajatellut ottaa jousituksen tallentavia antureita, mutta ne ovat nyt kuitenkin olemassa. Noiden tuottamaa tietoa en vielä itse osaa hyödyntää, mutta luulen että kauden aikana sekin lopulta onnistuu. Tämä on kuitenkin täysin uusi elementti, jonka avulla toivon saavani parempaa kuvaa omasta tekemisestä vaikkapa tallikavereita kohtaan. Tällä saralla maailma on kuitenkin täysin uusi, joten opeteltavaa riittää.

Auto24ringin radalla en ole koskaan ennen ajanut. On tavallaan tosi kiva mennä uudelle radalle oppimaan ja ajamaan ensimmäistä kertaa. Toivon, että pääsisin tuonne eden kerran ajamaan ennen kilpailua, mutta katsotaan nyt miten aikataulujen kanssa käy. Ainakin muutaman videon perusteella rata taitaa olla murhaa toisen puolen renkaalle. No ehkäpä Kemora-efekti on täällä hieman kovempi, mutta lienee vaikuttavan toki toiselle puolelle.
Niin luokkahan on toki myös uusi. Vauhtia siis riittää niin harjoituksiin kuin kilpailuihinkin ja kirittäjiä riittää varmaan ihan myös omasta tallista. On itseasiassa todella hienoa päästä ajamaan jokaisella setillä niin, että voit oppia joltain toiselta jotain mitä hän saattaa tehdä paremmin kuin sinä! Otan tämän siis kehitysmatkana itselleni ja omaan vaiuhtiini.

Aina on pieni jännitysmomentti olemassa kun saa lähteä ajamaan radalle uudella pyörällä. Toimiiko kaikki niin kuin pitää ja minkälainen tuntuma pyörään syntyy. Sisäänajon kun joutuu kuitenkin tekemään katurenkailla ja varovasti. Onneksi malli on sama kuin vanha, mutta toki uusi on aina uusi. Positiivisena lisänä tulee nyt vaihdeavustin myös alas vaihdettaessa ja tämä helpottaa jarrutuksia merkittävästi. On jotenkin hauskaa, että nykyisin tuo avustin tuntuu olevan kaikissa uusissa pyörissä.

Viimeisenä uutena juttuna nostan esiin oman Kaartisen motorsport -tiimin. On hienoa päästä ajamaan yhdessä koko sarja samanhenkisten kavereiden kanssa. Varikolla on ensi kesänä täten aina jotenkin se oma paikka johon itse kuuluu ja tiimin kesken asioiden analysointi ja kehittäminen on varmaan helpompaa. Toivottavasti myös takapukin poisottaminen onnistuu helpommin. Toivottavasti tiimikaverit pääsevät pyörien kanssa mahdollisimman nopeasti sinuiksi ja saavuttavat asettamansa tavoitteet.

Tällaisia tunnelmia siis tällä haavaa. Kauden avaukseen tänään tasan viisi viikkoa. Itse kuvittelen, että se varmaan menee nopeaan - enkä liene väärässä!



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti